fredag 4 september 2020

Inför vecka 37

 Hej alla!

Tråkigt att jag inte kunnat träffa er denna vecka, men jag är säker på att ni haft lärorika och roliga dagar ändå  :)

Tror också att ni kommer uppskatta att det inte blir några "nya" läxor i mina undervisningsämnen, alltså SO, NO, engelska och svenska. Repetera förra veckans läxor, det blir förhör när jag kommer tillbaka  ;)

Hur som helst så har det varit enormt tråkigt att vara hemma, hosta och snora och jag ser fram emot en helg med familjen, men också att få träffa er igen på måndag! 

Hör gärna av er till vår skolassistens Ingela Åberg 0144-350 79 eller mejla ingela.aberg@odeshog.se vid behov av inloggningsuppgifter till Skola24, där kan man då lägga in tider för frånvaro osv. Så kan hon eller Suzanne se era noteringar, även om jag skulle vara borta. 

Onsdagen den 9/9 orienterar vi i Klockargårdsängen. Johnny finns vid Klockargårdsängen från 8.20. Ni går tillsammans upp, ombytta och klara. Jag ser till att det är öppet i omklädningsrummen  :)


Läxor


Matematik: Läxa som ni fått av Suzanne.  


Svenska: Träna på meningsbyggnad i Klara Svenskan i classroom 5B/Sv.


Engelska:Glosor stencil med väderord. Finns också i classroom 5B/EN.


SO: Träna på begrepp om kartan i classroom 5B/GE.


NO: Classroom 5B/BI “Ta pulsen på ett annat sätt”. Testa hemma  :)


Önskar alla en fin helg!

Var rädda om varandra <3


Kramar från Katti



Inför sista skolveckan

  Vilken vecka vi haft! Ni har jobbat på som vanligt, men jag har nog sett några fler ben springandes på fotbollsplanen... Ni har väl inte t...