fredag 11 december 2020

Inför v.51

 Tack för inlämnade läsprotokoll för En kvart om dagen!

Det är verkligen roligt att ta del av era noteringar, reflektioner och kommentarer. Det verkar som de flesta av er ser detta som ett tillfälle att umgås med era barn och ha en trevlig stund tillsammans, ibland också med syskon eller kakor som tilltugg  =)
Tänk på att allt detta engagemang har enorm betydelse för språkutvecklingen, vilket gynnar all kunskapsinhämtning, alltså alla ämnen och inte minst att det ger ett språkbruk för livet!

Jag har skrivit kommentarer om era reflektioner, barnen tar med sig dem till er igen. Ni signerar så jag vet att ni läst mina kommentarer, sedan tar barnen med sig protokollet till skolan igen, jag bokför detta noga. Barnen kommer under veckan att skriva recensioner om boken de läst. 

Bra jobbat allihop!

Det blir nu inga vanliga läxor, men jag vill att alla tränar på sina gamla biologiläxor, man kan med fördel se filmerna som finns i classroom 5B/BI under rubriken Film och göra quizarna. Läs också igenom begreppen för varje vecka och googla bilder på det som du känner dig osäker på.  


Tider för skolavslutningen tisdagen 22 december: 8.20-10.00. Bussarna går hem kl. 10.10. 


Läxor

Matematik: träna de tabeller du inte kan. 

Svenska: 

Engelska: 

SO: 

NO: 5B/BI begrepp, filmer och quiz, särskilt de som du känner dig osäker på. 


Som ni ser så börjar det bli tomt!

Skönt att vi ses ända fram till 22 december  <3

Adventskramar från Katti

Inför sista skolveckan

  Vilken vecka vi haft! Ni har jobbat på som vanligt, men jag har nog sett några fler ben springandes på fotbollsplanen... Ni har väl inte t...