måndag 11 januari 2021

Vecka 2

 Välkomna tillbaka till skolan!

Så härligt att träffa alla igen och kul att alla var friska  <3  Välkommen också till min nygamla kollega Inga-Lill Widblom, som kommer finnas med och arbeta som resursperson i klassen. 

Alla observanta läsare har sett att jag råkat skriva fel starttid för skoldagen, ändå har jag läst igenom mitt inlägg flera gånger och känt mig nöjd, snacka om att man blir blind för vad man själv skrivit ;)

Detta tränar vi mycket på i våra texter och man får ta fördelarna med nackdelarna och konstatera att det är bra att läsa varandras texter! Vilken tur att man alltid får tillfällen att lära och utvecklas, man behöver inte vara bäst, men man göra sitt bästa!  :)


Vi kommer vara en del utomhus i detta efterlängtade vinterväder och det innebär att man behöver ha med sig utebyxor, mössa och vantar. Ordentliga skor behövs, vi vill inte att ni blir förkylda i onödan! Självklart tvättar vi händerna ofta och noggrant och påminner varandra om det!

Terminen startar med arbetsområden i fysiken, temperatur, eld och solen. Vi knyter detta till människors föreställningar om världen genom historien, etik och livsfrågor samt stjärnbilder i engelska. Det blir även ett samarbete med Pulsen, så fredagen 15/1 är vi ute nästan hela dagen och äter medhavda hamburgare i Klockargårdsängen med Johnny. Vi lär oss om eld och oliks sorters eldar och pratar etiska dilemman. 


Redan imorgon tisdag 12/1 går vi till klockargårdsängen och rekar lite, så ta med varma kläder. Plats för ombyte och extrakläder finns i kapprummet! Det finns inget dåligt väder, bara... 


Jag kommer kontakta er för att boka in tider för utvecklingssamtal som kommer ske enligt önskemål, antingen per telefon eller videolänk till meet, som jag mejlar på bestämd tid. Jag och eleverna sitter här i skolan, så utvecklingssamtalen sker på skoltid. 


Kramar från Katti

Inför sista skolveckan

  Vilken vecka vi haft! Ni har jobbat på som vanligt, men jag har nog sett några fler ben springandes på fotbollsplanen... Ni har väl inte t...