lördag 24 april 2021

Inför v.17

 Längtar efter vårvärmen!

För att inte tala om hur mycket jag längtar efter att komma tillbaka och lära en massa tillsammans med er 💗 

Här kommer det en dag försenade veckobrevet, näsan rann för mycket igår, så jag kunde inte sitta upprätt och skriva. Jag har naturligtvis lämnat ett test och provsvaret var NEGATIVT. Efter testet, så blev slemhinnorna irriterade och rann och rann, ända till kvällen. Vilken tur att jag var hemma under tisdagen och vabbade, eller så var det därför jag blev förkyld ;)

Jag har bara en vanlig förkylning och blev snorig efter testet, har inte haft någon feber och kommer därför snart tillbaka =)

Jag har bestämt mig för att inte ge ut nya läxor inför denna vecka, då jag inte vet hur veckan kommer se ut riktigt. Men passa på att titta igenom några gamla eller missade läxor istället!

Läxa till torsdag 29/4

Matematik: matteclassroom v. 17 LÄXA till torsdag 29 april NOMP- TRÄNA på att se MÖNSTER

Här är en bild på en sjö, där man under järnåldern fiskade upp järnmalm ur sjöbotten, för att tillverka olika föremål. Det ser nästan ut som cola, vilket fick mig att med glädje se fram emot vårvärmen och nästa experiment med cola och mentos :)


Aktuell information om pandemin:
https://www.odeshog.se/kommunpolitik/tryggochsaker/samladinformationmedanledningavcovid19/lagesbilder2021/aktuelllagesbildochpaverkanpakommunensverksamhetervecka16.4.4ed68b8e178ceee82c454d57.html


Trevlig helg med hopp om lite sol, och värme!

Kram Katti







Inför sista skolveckan

  Vilken vecka vi haft! Ni har jobbat på som vanligt, men jag har nog sett några fler ben springandes på fotbollsplanen... Ni har väl inte t...